[ MISSAD PÄRLA ]

Allmänt / hantverk, idyll, kaffe, kapellbacken, keramik, pärla, smultronställe, sommarbutiken, storvreta, uppsala / Permalink / 0
Någon timma innan stängning så hittade jag detta ställe. Av rena slumpen. Ja, jag menar inte några timmar innan stängning för dagen utan för säsongen. Så typiskt. Men vi skyndade dit vår lilla familj. Och vilket mysigt ställe det var. Mitt i ingenstans. En riktig idyll.
 
Sommarbutiken i Kapellbacken. Keramik och kaffe. Kan det bli bättre? Så himla duktig tjej som driver stället. Underbart hantverk verkligen. Hur har jag kunnat missa detta?
 
Man blir så sugen på att dreja själv när man ser hennes verkstad. Sätta händerna i blöt lera och skapa. Tyvärr skulle resultatet knappast vara ens i närheten av hennes fina men ändå. Jag kan se mig själv där i stugan en regnig dag...
 
Lillfia sprang runt i gräset och höet och njöt av fulla muggar. Gungade i stora gungan och plockade blommor. Ville inte komma ut ur drejverkstaden. En annan typ av frihet för henne som är ett stadsbarn. Ibland känner man sig "dum" mot barnen när vi valt att bo i stan. Att röva bort en sådan självklarhet som att springa fritt på gården och andas in friskare luft.
 
Nu har dom stängt för säsongen men vi kommer garanterat tillbaka nästa sommar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto Bakir&Bäver
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top